Fondsmæglergodkendelse er et krav til den fremtidige rådgivning

Som i alle andre brancher kommer der løbende nye krav til hvordan man driver sin forretning - her er myndigheden Finanstilsynet.

Se også artiklen i Landbrugsavisen.

I vores daglige arbejde med rådgivning inden for råvarer, finans og investering, er det ikke uvæsentligt, at vores kunder er trygge og føler en sikkerhed.

Vores kunder skal vide, at Agrocura er en topprofessionel rådgivningsvirksomhed, og at vores medarbejdere er klar til at håndtere meget komplicerede sager, hvor der står mange penge på spil.

Derfor arbejder vi lige nu seriøst med at få løftet vores nuværende tilladelse til en fondsmæglergodkendelse, som er et krav fra Finanstilsynet, og vi regner med at den falder på plads inden årsskiftet.

Finanstilsynets godkendelse er en blåstempling af vores virksomhed.

Når man hører om tilsynet, forbinder man det ofte med noget negativt, stift og unødvendigt. Men for rådgivningsvirksomheder, der har en godkendelse, er det en utrolig god proces, da man kommer hele vejen rundt om sin virksomhed. Efterfølgende er den løbende kontrol og opfølgning fra tilsyn med til at sikre, at rådgivningen opfylder gældende lovgivning, som blandt andet indebærer en certificering af vores medarbejdere og alle arbejdsprocesser.


KUNDERNE ER I TRYGGE HÆNDER HOS OS

En fondsmæglergodkendelse fra Finanstilsynet kræver, at alle procedurer i vores rådgivningsarbejde er dokumenterede, det er ikke alene for vores egen skyld, men det handler først og fremmest om, at vores kunder kan være sikre på, at de får den rigtige rådgivning, når de samarbejder med os. De er i trygge hænder hos os.

Kravene til vores branche er skærpet markant de seneste år, og jeg kan kun opfordre kolleger i vores branche til at følge med. Godkendelsen højner vores virksomhed på alle planer, hvilket kommer kunder og medarbejdere til gode.


DEL AF EN GLOBAL VERDEN

Jeg byder velkommen til denne udgave af vores avis. Vi tager i artiklerne udgangspunkt i en række udfordringer, som landbruget står over for i dagligdagen, og vi analyserer og lægger op til løsninger samt er klar til en debat. Det sker i en erkendelse af, at økonomi og finansiering samt handel med råvarer udgør en væsentlig del af arbejdet på en moderne landbrugsbedrift, og at vi alle er en del af en global verden.

Jeg håber, vi kan bidrage til forståelse af, hvordan der kan tages fat på udfordringerne, og vores medarbejder står til rådighed, hvis der er yderligere spørgsmål. Så kontakt os gerne.

En godkendelse er ikke udelukkende for vores egen skyld. Det handler først og fremmest om, at vores kunder er sikret i samarbejdet med os.

Hans Vigen Hans Vigen
Direktør 32677151
29611813
[email protected]